KNSB staakt radiospotje

Onder druk van NOC-NSF heeft de KNSB een reclamespotje uit de ether gehaald. Volgens de sportkoepel overtreedt de schaatsbond de marketingregels van het internationaal olympisch comité IOC. De KNSB probeerde met de spot sponsors te werven en gebruikte daarbij de naam ‘olympisch’. Dat mag niet volgens de regels, zo schrijft Adformatie. Inmiddels heeft de KNSB laten weten dat er van enige opzet geen sprake is geweest.

Een woordvoerder van de schaatsbond liet weten dat er onmiddellijk gehoor wordt gegeven aan de wens van NOC-NSF. ‘De sportkoepel komt onze partners en relaties ook op alle mogelijke manieren tegemoet. Wij doen dat omgekeerd dan ook.’ Volgens Nathalie Smeeman van NOC-NSF is de relatie met de sponsors van de bond en de merkenteams ‘supergoed’ te noemen. ‘Er is veel begrip voor elkaar. Iedereen vindt het vervelend dat dit is gebeurd, maar de zaak is opgelost.’ [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten