Nederlanders hebben in december 2005 en januari 2006 wederom het meest geluisterd naar de uitzendingen van hun eigen Publieke Regionale Omroep. Dit blijkt uit het Continue Luisteronderzoek uitgevoerd door Intomart/GfK. Gemiddeld luisteren ruim 3.400.000 mensen wekelijks naar de markleider ‘ORN Radio’, dit zijn de dertien regionale publieke omroepen van Nederland.
Opvallend is de stijging van ORN Radio bij de jongere doelgroepen. Zo steeg het aandeel bij de doelgroep 20-49 jaar, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar naar 4,5%. Specifiek bij de jongere doelgroep 20-34 jaar stijgt ORN Radio spectaculair naar 3,0% marktaandeel. Dat is een stijging van 36% ten opzichte van vorig jaar.
Clement Postmus, directeur van ORN: “Deze cijfers sluiten naadloos aan op de resultaten van een onlangs gepubliceerd onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Daaruit blijkt dat jongeren steeds meer geïnteresseerd zijn in regionaal nieuws. ORN Radio is duidelijk bezig met een inhaalslag binnen een doelgroep die men daar niet zou verwachten.” [Radiowereld.NL]