ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is ook deze maand weer de grootste zender van Nederland. Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde Continu LuisterOnderzoek van april-mei 2006 uitgevoerd door Intomart GfK. Wekelijks luisteren meer dan 3.360.000 verschillende luisteraars naar de uitzendingen van de Publieke Regionale Omroepen.
Het marktaandeel van ORN Radio is nu 15,2%. Daarmee evenaart ORN Radio de goede prestaties van dezelfde periode vorig jaar. Niet alleen bij de totale Nederlandse populatie van 10 jaar en ouder doet ORN Radio goede zaken. Ook weet ORN Radio één op de vier Boodschappers wekelijks aan zich te binden, in totaal gaat het hierbij om 1.880.000 mensen, dit is een marktaandeel van 18%.
Clement Postmus, directeur van ORN: “Het schokkende nieuws omtrent het mogelijk verdwijnen van RTL FM, de trage start van een Caz! en de terugval van Q-Music geeft aan dat Radio een kwestie is van ‘de langste adem’. De consument laat zich klaarblijkelijk niet zo makkelijk vangen voor weer een nieuw format of een nieuwe zender. De adverteerders zijn gebaat bij stabiliteit en marginale schommelingen. De grootste zijn schept verplichtingen, de grootste blijven nog meer.” [Radiowereld.NL]