Marktaandeel ORN Radio 15,2%

ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is ook deze maand weer de grootste zender van Nederland. Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde Continu Luister Onderzoek van mei-juni 2006 uitgevoerd door Intomart GfK. Wekelijks luisteren 3.360.000 verschillende luisteraars naar de uitzendingen van de Publieke Regionale Omroepen.

Het marktaandeel van ORN Radio is met 0.1% gedaald tot 15,2%. Uit onderzoek van CLO Intomart GfK Mei – Juni 2006, ma-zo 0700 – 1900 uur blijkt dat ORN Radio nog steeds de grootste zender is in de zogenaamde doelgroep “Boodschappers”. In deze doelgroep is het marktaandeel 17,9% in de periode mei – juni 2006.

“ORN is niet high profile, maar knalt er nu toch even uit. We steken zelfs met kop en schouders boven alle landelijk bekende radiozenders uit en dat is absoluut een uitstekende prestatie”, aldus Clement Postmus, directeur van ORN Radio. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten