Het gaat goed met de publieke zender 3FM. Sinds de invoering van een nieuwe horizontale weekendprogrammering in oktober 2005 is het marktaandeel van de zender sterk gegroeid. In de doelgroep (15-34 jaar) luisterden in mei/juni 2006 66% méér luisteraars op zaterdag dan in de periode september/oktober 2005. Op zondag luisteren inmiddels 47% meer luisteraars dan bij de start van de nieuwe weekendprogrammering.
Bij de laatste meting van het Continu Luisteronderzoek scoorde 3FM volgens een persbericht een marktaandeel van 12,8% op zaterdag en op zondag een aandeel van 9,7% in de doelgroep.De cijfers werden afgelopen week gepubliceerd door onderzoeksbureau Intomart GfK.
Ook onder luisteraars van 10 jaar en ouder groeide het marktaandeel van de zender in het weekeinde. De zender zag het aandeel onder alle Nederlanders groeien met 51% op zaterdag en met 50% op zondag. De weekendcijfers overtreffen de goede cijfers van de zender op doordeweekse dagen, waar de zender al langere tijd bezig is aan een gestage opmars. In de doelgroep (15-34 jaar) haalde 3FM van maandag t/m vrijdag een aandeel van 16,9%, een stijging van 20% ten opzichte van de periode september/oktober 2005, toen de zender nog een aandeel van 14,1% haalde. [Radiowereld.NL]