PCM boekt omzetstijging 5% dankzij dagbladen

PCM heeft in het eerste halfjaar van 2006 een omzetstijging van 5% geboekt in vergelijking met de eerste zes maanden van 2005. Dat heeft het uitgeefconcern donderdag bekendgemaakt. De omzet kwam uit op EUR 325 miljoen. Vooral de landelijke dagbladen, die de omzet met 6% zagen oplopen, en ThiemeMeulenhoff, met een omzetstijging van 11%, lieten goede groeicijfers zien, aldus PCM.

Bij de landelijke dagbladen kwam de meeste omzetgroei uit advertentieverkoop (+11%) en lezersaanbiedingen. Volgens PCM is na een moeizaam begin van het jaar een ‘duidelijk herstel’ opgetreden, vooral door de toename van het aantal personeelsadvertenties. Ook de opbrengsten uit abonnementen en losse verkoop stegen licht (beide met 3%).

‘PCM profiteert duidelijk van de lancering van nrc.next en Volkskrant Banen, die positief door lezers en adverteerders zijn ontvangen’, aldus de uitgever. Bij de losse verkoop slaagde PCM erin om in de supermarkten het marktaandeel ‘fors te vergroten’.

Toch wil het bedrijf nog geen uitspraken doen over de verwachtingen voor het resultaat over heel 2006, ‘gelet op de onzekerheden in de advertentiemarkt en het grillige verloop’. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten