Campagne tegen pesten via radiocommercials

Stichting Sire richt zich met haar campagne tegen digitaal pesten met ingang van donderdag enkel op jongeren. Men lanceert twee nieuwe radiocommercials en geeft middels posters op scholen extra aandacht aan de campagnesite Profileronderzoek.nl. Deze website is bij de aanvang van de campagne in maart geïntroduceerd. Sindsdien hebben slechts twaalfhonderd jongeren gebruik gemaakt van de site.

Voorheen behoorden ook ouders tot de doelgroep, maar bij hen is de boodschap volgens de stichting voor ideële reclame nu voldoende doorgedrongen. Op de website kunnen slachtoffers van pesten een dossier opstellen over wie hen lastig valt, inclusief een aanklacht en een lijst met getuigen. Dit dossier wordt verstuurd naar de verdachte, die kan reageren op de aanklacht.

Het doel is mensen die anderen bestoken te laten zien waar hun gedrag toe kan leiden. Volgens eerder onderzoek van TNS Nipo wordt 41 procent van de jongeren tussen 11 en 15 jaar op internet uitgescholden. [Radio.NL/Novum]

Gerelateerde berichten