Headlines uit de krant: dinsdag 12 september

Een nieuwe in house productie-unit die RTL Nederland opricht gaat zich richten op de ontwikkeling van multimediale content. Het gaat niet om grote producties, maar om content die geschikt is voor meerdere media tegelijk, waaronder mobiel en internet. Belangrijke taak van de unit is om als sparring partner mee te denken met adverteerders over multimediale concepten.

De nieuwe unit, die op 1 januari 2007 met zeven man van start zal gaan, gaat geen nieuwe grote tv-producties als Idols produceren. Volgens Frank Eijken, Chief Commercial Officer bij RTL gaat de unit vooral gesponsorde producties maken, om, zoals hij dat zegt, ‘het rechten issue te omzeilen’. “Je koopt rechten voor televisie. Die content is moeilijk te gebruiken op andere platformen.” “We gaan geen grote producties maken, maar content die bijvoorbeeld tegelijk geschikt is voor mobiel en internet.” Lees verder

 
PO
Het reclameblok tussen de Nederland 2-programma’s Man Bijt Hond en Netwerk (EO/NCRV) wordt deze week opgeheven om meer kijkers te laten doorkijken naar de actualiteitenrubriek. Dat meldde zendercoördinator Ton F. van Dijk van Publieke Omroep (PO) maandag. In de afgelopen week werd het uitzendschema van de publieke tv-zenders (Ned. 1, 2 en 3) radicaal omgegooid. Door het zogenoemde programmeermodel worden programma’s nu ingedeeld op basis van genre. Voor veel uitzendingen viel het nieuwe model positief uit. De publieke zenders waren verleden week zelfs markleider. Nederland 2, waarop veel ‘zware’ programma’s een plaatsje hebben gekregen, heeft het wel moeilijk. Vooral Netwerk zag veel kijkers weglopen. Lees verder

Verbod
De Iraanse autoriteiten hebben de toonaangevende en gematigde krant Sharqh een verschijningsverbod opgelegd. Dat heeft de Iraanse staatstelevisie gemeld. Het blad zou zich schuldig hebben gemaakt aan vele overtredingen en geweigerd hebben om wijzigingen aan te brengen de afgelopen maanden. Vooral een cartoon die afgelopen donderdag werd afgedrukt is slecht gevallen. Lees verder

Krant
Patiënten die in een van de noordelijke ziekenhuizen worden opgenomen, krijgen de eerste dag een gratis krant. Ze kunnen kiezen voor de Leeuwarder Courant of het Dagblad van het Noorden. Vervolgens kunnen ze ook een ‘ziekenhuisabonnement’ nemen. Het gaat om een initiatief van De Friesland Zorgverzekeraar en de Noordelijke Dagblad Combinatie (NDC). Bijna alle ziekenhuizen in Noord-Nederland doen mee. Lees verder

CNN
Nieuwssite CNN herhaalt online de originele beelden van de ramp op 11 september. Kijkers kunnen in real time het moment herbeleven dat de twee vliegtuigen zich in de torens van het WTC boorden. Lees verder

Big
Marcel heeft maandagavond als eerste bewoner het Big Brother-huis moeten verlaten. De 45-jarige horecamanager heeft 25 dagen in het huis gezeten. Ook zijn zoon Etiënne, Micheline en Hilde waren genomineerd, maar zij kregen genoeg voorkeurstemmen. Lees verder

Ruzie
Gerard Joling en Gordon zijn uit elkaar. Het succesprogramma Gordon en Joling Over de Vloer, waarvan maandagochtend een aflevering zou moeten zijn opgenomen, lijkt definitief van de baan. Gerard stuurde om vijf voor zeven een sms’je dat hij een hele nacht niet had geslapen, zich ziek voelde en dus niet zou verschijnen. Gordon wil nu helemaal niet meer. Lees verder

Dagbladen
Wereldstad Londen heeft er sinds deze week twee nieuwe dagbladen bij. De belangrijkste doelgroep, jongeren tot 35 jaar, kan nu kiezen uit maar liefst vier gratis kranten. Colin, een man die al jaren het Londense avondblad Evening Standard verkoopt, zit rond half twee ’s middags somber achter zijn stalletje op Oxford Circus in het hart van Londen, een dikke stapel kranten voor zich. Bijna niemand stopt meer om een Standard te kopen. Lees verder

Pauw & Witteman
De kijker is niet van slag geraakt door de nieuwe zenderindeling van de publieke omroep. De drie tv-netten haalden de afgelopen week gezamenlijk met 30,2 procent een hoger marktaandeel dan de 27,9 vorig jaar. Met name het aantal jongere kijkers nam toe. Grootste succesnummer is de dagelijkse talkshow van Jeroen Pauw en Paul Witteman op Nederland 1, dat de eerste week vanuit het niets gemiddeld 800.000 kijkers trok. Er is niet alleen goed nieuws. Een aantal programma’s, vooral op het ‘verdiepende’ Nederland 2, leverde fors kijkers in. Met name Netwerk dat om 19.30 uur begint. Lees verder

Gerelateerde berichten