ORN Radio blijft stijgen

ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is ook deze maand weer marktleider radio van Nederland. Ook ziet ORN Radio in een aantal belangrijke doelgroepen zijn marktaandeel stijgen. In de zakelijke doelgroepen B-to-B 0,6%, in Zakelijke Beslissers 0,8% en in Zakelijke Beslissers Zwaar 0,5%. Bovendien stijgt ORN Radio in de doelgroep 20-49, zo blijkt uit de cijfers van het Continu Luister Onderzoek van juni-juli 2006 uitgevoerd door Intomart GfK.

Meer dan 3.400.000 verschillende luisteraars hebben in juni en juli wekelijks afgestemd op de uitzendingen van hun favoriete Publieke Regionale Omroep. Daarmee behoudt ORN Radio de koppositie op de Nederlandse radiomarkt. Het marktaandeel van ORN Radio is nu gestegen van 15,1% naar 15,6%. Daarmee evenaart ORN Radio de goede prestaties van dezelfde periode vorig jaar. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten