Vanaf oktober wordt ook in Nederland een Radio Advertising Bureau (RAB) opgericht. Het RAB gaat zich primair richten op het ondersteunen en promoten van het medium radio binnen de communicatiewereld. Directeur van het RAB wordt George Bohlander.
Het RAB wordt nu in Nederland opgericht in navolging van internationale initiatieven. Een van de belangrijkste overeenkomsten is dat de RAB’s zich puur met de zakelijke promotie van het medium radio bezighouden en niet met andere belangen. De RAB’s helpen adverteerders om radio effectief te gebruiken en richten zich voornamelijk op mediabureaus, reclamebureaus en adverteerders. De taken van het RAB in Nederland zijn naast het ondersteunen van adverteerders om radio effectief in te zetten, ook het opzetten van een radiokenniscentrum voor de reclamewereld en aansturing geven aan radio-effectiviteitsonderzoek.
George Bohlander, directeur RAB: ‘In deze nieuwe functie ga ik een brug slaan tussen de adverteerders en de radiostations om het medium radio nog meer op de kaart te zetten. Onderzoek naar radio krijgt een hoge prioriteit! Steeds vaker blijkt, dat de kracht van radio veel groter is dan de perceptie, die in de markt leeft. RAB is opgericht voor de adverteerders en bureaus en daarom gaan we eerst met hen in gesprek om te horen waar zij het meeste belang aan hechten’. [Radiowereld.NL]