Voor het eerst in haar bestaan heeft de TROS-consumentenrubriek Radar meer dan twee miljoen kijkers getrokken. De uitzending van afgelopen maandag (2 oktober), met aandacht voor het navigatiesysteem TomTom en vertraging bij vliegreizen, behaalde een kijkdichtheid van 13.5 procent. Dit staat voor 2.037 miljoen kijkers. Het kijktijdaandeel bedroeg 30 procent. Dat betekent dat bijna een derde van alle kijkers tussen 20.30 uur en 21.00 uur op RADAR afstemde.
Het vorige record dateert van 14 februari 2005, de kijkdichtheid was toen 11.5 procent, het aantal kijkers 1.722 miljoen en het kijktijdaandeel 24.4 procent. Volgens Antoinette Hertsenberg, presentator van Radar is dit mede te danken aan de nieuwe zenderindeling. Nederland 1 haalde maandag een gemiddeld kijktijdaandeel van 22,4 procent en was daarmee markleider boven RTL4 dat 14,7 procent had. [Radiowereld.NL]