Jetix, al zeven jaar de best bekeken kinderzender in de leeftijdscategorie 6 tot 12, heeft in de belangrijkste periode van het jaar, de maand november, ook het hoogste marktaandeel, 32,3%. Dit komt onder andere door het programma ‘De Club van Sinterklaas’. Het programma dat de avonturen van Sinterklaas en zijn Pieten laat zien, scoorde (op ma.-vr. om 07:45 uur) in de maand november een markt-aandeel van 56,9%.
Het Feest van Sinterklaas, dat op 26 november werd uitgezonden, haalde met 1,7 miljoen kijkers, een marktaandeel van 69,9% in de doelgroep 6 tot 12 jaar. Jetix Max is sinds 1 oktober iedere zondagochtend op de kinderzender te bekijken. Het nieuwe programma, dat door Jamai en Nicolette van Dam gepresenteerd wordt, scoort in november een aandeel van 34,8%. Serie 2 van Nationale Kids TV is vanaf 25 oktober weer bij de kinderzender te zien en wordt gehost door Kim Lian. Dit programma scoorde in de maand november een marktaandeel van 38,4%.
13-19 jaar
In de doelgroep 13 tot 19 is Jetix in het eigen tijdvak (06:00u-18:00u) ook marktleider. Met een verschil van 2,5% en een marktaandeel van 18,5% blijft de jeugdzender nog altijd koploper in deze doelgroep. [Radiowereld.NL]