Reclame voor verzekeringen wint Gouden Loeki

De Gouden Loeki 2006 is toegekend aan de reclamespot Acupunctuur, gemaakt door Bureau DDB Amsterdam. In een rechtstreekse uitzending op Nederland 1 brachten televisiekijkers vrijdagavond hun stem uit op de finalisten. De Gouden Loeki is een publieksprijs voor de commercial van het jaar.

In de reclame van Centraal Beheer Achmea is te zien hoe een man acupunctuurnaalden in zijn lijf krijgt, waarna de praktijk in brand komt te staan. De patiënt moet vervolgens met de naalden in zijn lijf tientallen meters naar beneden springen om zichzelf te redden, waarna de tekst ‘Even Apeldoorn bellen’ in beeld komt. Het verzekeringsconcern deed met drie reclameclips mee in de competitie.

De tweede plaats in de finale van de Gouden Loeki 2006 is voor McDonald’s met “Hoera, een dochter”. Op de derde plaats eindigde Tempo Team met “Topkok”. De vierde plaats was voor Sony met “Paint” en McDonald’s met “Shoppen” eindigde op vijf.

De organisatie van de Gouden Loeki selecteerde 36 reclames voor de wedstrijd. Via een website kon het publiek zijn voorkeur voor de finalisten duidelijk maken. De Gouden Loeki is vrijdag voor de twaalfde keer uitgereikt door de directeur van de Ster. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten