Idols best bekeken tv-show in 2006

Idols was in 2006 de best bekeken televisieshow, gevolgd door afleveringen van Boer zoekt Vrouw en Spoorloos. Dat blijkt uit de jaarcijfers van Stichting Kijkonderzoek. Als alle tv-programma’s worden meegerekend, scoren uitzendingen van voetbal- en schaatswedstrijden het best.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo keken meer dan acht miljoen Nederlanders naar de WK-wedstrijd tussen Nederland en Portugal. De uitslag van Idols trok ‘slechts’ 3,4 miljoen kijkers(zie foto). Afleveringen van Boer zoekt Vrouw en Spoorloos hielden respectievelijk drie en 2,7 miljoen mensen aan de buis gekluisterd.

Nederlanders kijken meer tv
De kijktijd is in 2006 met slechts twee minuten gestegen: Nederlanders van 6 jaar en ouder zaten gemiddeld 197 minuten per dag voor de televisie.

Marktaandeel
In vergelijking met 2005 daalde het marktaandeel in de avond van de Publieke Omroep van 35.1% naar 34.0% en van SBS van 21.1% naar 20.5%. RTL Nederland bleef min of meer constant: 25.9% in 2006, 26% in 2005. RTL4 had het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (13.6%) als de avond (14.7%).[Radio.NL/Novum]

Gerelateerde berichten