Nieuwe dagprogrammering Radio 5 slaat aan

De nieuwe dagprogrammering op Radio 5 slaat aan. De publieke zender behaalde een gemiddeld marktaandeel van 1,3 %, een stijging van 0,2 % ten opzichte van de vorige periode. Dat bleek uit de eind januari bekend gemaakte luistercijfers over de periode november / december 2006.

Volgens Radio 5 is het aantal luisteraars na de invoering van de nieuwe programmering in september zelfs verdubbeld. De publieke zender richt zich sinds die tijd op luisteraars van 55 jaar en ouder. Er hebben ook meer oudere luisteraars binnen de doelgroep afgestemd op Radio 5, liet de zender weten. Het marktaandeel binnen de doelgroep steeg van 2,6 % naar 3,2 % in december. De stijging in de laatste maand van het jaar is zeker opvallend te noemen, aangezien er in die periode een ware ‘lijstjesoorlog’ tussen de radiostations om de luisteraar woedt.

Kees Toering, zendercoördinator van Radio 2 en Radio 5, toonde zich op Radio.NL al eerder tevreden: “De cijfers voor Radio 5 tonen de waardering van de luisteraar voor de nieuwe koers die we met deze radiozender zijn gaan varen en daar ben ik heel blij mee”.

Radio 5 nieuwe stijl
Begin september werd de achtergrondenzender Radio 747 omgedoopt tot Radio 5. De zender brengt sindsdien elke werkdag ‘gezellige radio met een zweem van nostalgie’, onder de slogan ‘Radio 5- Je voelt je thuis’. Voor een duidelijke herkenbaarheid zorgde een horizontale programmering met programma’s als Wekker Wakker (MAX), Toppers van Toen (AVRO), Café Kooijmans (KRO), Plein (NCRV) en Open Huis (EO), gepresenteerd door onder andere Henk Mouwe, Martine van Os, Jan Steeman, Hylco Span, Jeanne Kooijmans en Tom Herlaar. [RvB/Radio.NL]

Gerelateerde berichten