PO: kijkcijferstijging door nieuwe zenderindeling

De nieuwe zenderindeling van de Publieke Omroep heeft zijn vruchten afgeworpen. Naast het aandeel 13+ stegen ook de kijktijdaandelen van alle belangrijke inkoopdoelgroepen fors. Dat meldt Publieke Omroep. In de doelgroepen 25-54 jaar, mannen 25-54 jaar, mannen 25-54 jaar AB1 en business-to-business was de Publieke Omroep de laatste vier maanden van 2006 marktleider.

Het aandeel van business-to-business steeg van 4 september tot en met 31 december 2006 met 2,7 procent het meest. Ook weet de Publieke Omroep weer meer jongeren aan zich te binden.

’Het succes van het programmeermodel is voor Ster en haar adverteerders een uitermate gunstige ontwikkeling. Door de nieuwe zenderindeling stemmen weer meer kijkers af op de Publieke Omroep, waardoor het bereik voor adverteerders wordt vergroot’, zegt Ster-directeur Arian Buurman. [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten