Alle partijen keken uit naar de eerste periode waarin voor het eerst gerapporteerd zou worden conform de doelgroepdefinities van de Gouden Standaard. Voor ORN Radio, de dertien regionale publieke omroepen van Nederland, is er echter geen reden om bezorgdheid. ORN Radio blijft het hoogste marktaandeel in de doelgroep 10 jaar en ouder behouden.
Met name de stijging van ruim 8% in de doelgroep 20-49 en een stijging van bijna 9% in de doelgroep Boodschappers 20-49 is opvallend te noemen. Dit blijkt uit de maandelijkse cijfers, afkomstig uit het Intomart / GfK CLO in de periode januari en februari tussen 07.00 en 19.00 uur.
Gérard Ghazarian, Adjunct Directeur ORN: “De afgelopen tijd zijn veel doemscenario’s, waarbij ORN Radio marktleiderschap zou inleveren, de ronde gegaan bij verschillende markt- en onderzoeksafdelingen. Helaas moeten wij velen teleurstellen: ORN Radio is nog steeds marktleider, ook na invoering van de Gouden Standaard.” [Radiowereld.NL]