Het commerciële radiostation City FM kwam donderdag veruit als beste uit de bus voor de ‘beste buitenreclame’ van het afgelopen jaar onder alle grote radiostations. Tijdens de uitreiking, op het Marie Heinekenplein in Amsterdam, van de Gouden Peperbus werd City FM door de vakjury als winnaar uitgeroepen met haar campagne “City FM zet jouw rockhelden op een voetstuk”.
Op het Marie Heinekenplein reikte men de vakprijs uit aan Jean Kiekebosch van City FM. Naast de Peperbus kreeg het radiostation ook een cheque van JCDecaux voor een gratis billboard/Vitrine®campagne van 100 vakken ter waarde van 70.000 euro uitgereikt.
Jean Kiekebosch, Algemeen Directeur van City FM: “We zijn enorm trots dat we deze prijs in de wacht hebben gesleept. De campagne was en is een doorslaand succes, met enorm veel aanvragen van luisteraars die de poster in bezit wilde krijgen. Er waren zelfs mensen die niet konden wachten en daarom zelf maar abri’s openbraken. Deze waardering van de vakjury is een kroon op de campagne en op het vakwerk van Peter ten Brinke en Yuri Teuling”.
Ook bij de publieksjury behaalde City FM zeer veel succes. Daar won de City FM ook als beste radiozender en werd Café Fresco als winnaar uitgeroepen. Sky Radio eindigde tenslotte op een derde plek.
Het Nederlandse publiek kon de hele maand maart op de website Goudenpeperbus.nl een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete buitenreclameposter. Deze waren vooraf door een vakjury geselecteerd. Bovendien waren alle genomineerde posters afgelopen week te zien op het Marie Heinekenplein in Amsterdam. In totaal is 6.900 keer gestemd.
Classic Rock 1000
Luisteraars die de Classic Rock 1000 in december hebben gemist. Op eerste en tweede Paasdag zal City FM de bovenste 250 platen uit deze lijst herhalen.[Radiowereld.NL]