Luistercijfers regionale publieke omroepen

Regio Radio, dit zijn de 13 regionale publieke omroepen van Nederland, blijft met een marktaandeel van 14.2% (dit was 14.5) in de doelgroep van 10 jaar en ouder de best beluisterde zender van Nederland. In de steeds belangrijker wordende doelgroep “BtoB eigenaren” is deze maand bij ORN Radio een opmerkelijke stijging van het marktaandeel waar te nemen van 3,9% naar 5,1%.

Naast een stijging van het marktaandeel, stijgen de luisterdichtheid en het bereik in de doelgroep “BtoB eigenaren” eveneens met respectievelijk 22% en 4%. Naast de stijging in deze zakelijke doelgroep, bevestigt ORN Radio wederom haar ruim 11-jarig durende marktleiderschap in de doelgroep 10+.

Gérard Ghazarian, Adjunct Directeur ORN: “Elke zender heeft het streven te stijgen in verschillende doelgroepen. Zo ook ORN, maar het behouden van het marktleiderschap in Nederland over een langere periode is een unieke prestatie. Bovendien is een stijging in bovengenoemde BtoB doelgroep direct van toepassing op het zakelijke pakket dat ORN in het tweede kwartaal aanbiedt.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten