Het medium teletekst is nog steeds populair. 91% van alle Nederlanders kijkt regelmatig naar teletekst, ofwel 12,3 miljoen mensen van dertien jaar en ouder. Dit blijkt uit onderzoek van Intomart Gfk onder 3.050 personen in opdracht van RTL Nederland, de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en Talpa Media.
Vrijwel iedereen kijkt nog altijd via de televisie naar teletekst (98%). Eén op de drie Nederlanders kijkt ook wel eens via internet naar teletekst. De overlap, mensen die zowel via TV als internet naar teletekst kijken, bedraagt dertig procent. Slechts een enkeling gebruikt alleen internet (2%). Het gebruik van internet is grotendeels aanvullend op het gebruik van TV.
De meest populaire rubrieken zijn: nieuws, sport, weer en verkeer en de televisiegids. In zijn totaliteit waarderen de teletekst-bezoekers het medium met een rapportcijfer van 7.3. De groep die zowel TV als internet bezoekt, geeft een 7.5 als waardering. [Radiowereld.NL]