AD Nieuwsmedia, een joint venture van PCM en Wegener waarin onder andere het Algemeen Dagblad en enkele regionale kranten zijn ondergebracht, heeft de betaalde oplage in het eerste kwartaal van 2007 opnieuw zien dalen ten opzichte van een kwartaal eerder. Dit blijkt dinsdag uit de jongste cijfers van HOI, het instituut voor media auditing.
De totaal betaalde kernoplage nam af van 434.171 naar 426.313, een daling van bijna 2%. De totaal verspreide oplage van AD Nieuwsmedia, voor adverteerders een belangrijke maatstaf, kwam in het eerste kwartaal uit op 480.258 kranten, tegenover 489.043 in het vierde kwartaal van 2006.
Wegener, dat wil worden overgenomen door de Britse investeringsmaatschappij Mecom, heeft een belang van 37% in de joint venture. AD Nieuwsmedia publiceert naast het landelijke Algemeen Dagblad een aantal regionale dagelijkse kranten, waaronder AD Amersfoortse Courant, AD Rotterdams Dagblad en AD Utrechts Nieuwsblad. [Novum/Radio.NL]