Televisiereclame in Nederland groeit nog steeds

De bestedingen in het tweede kwartaal voor televisiereclame hebben een goed resultaat laten zien. De totale netto bestedingen zijn toegenomen tot ruim 233 miljoen euro, een stijging van vijf miljoen euro ten opzichte van vorig jaar (+2%). Dit resultaat is volgens ‘Stichting Promotie Televisiereclame’ verassend omdat de bestedingen nog hoger liggen dan in het tweede kwartaal van 2006.

In 2006 werd ook al een piekomzet (+12%) behaald, dit kwam door het WK Voetbal dat op dat moment plaatsvond in Duitsland. De televisiebestedingen zitten de laatste twee jaar weer duidelijk in de lift. De groei van de bestedingen hangt samen met de economische opleving. Bedrijven investeren in nieuwe producten en in de versterking van hun posities. Sterke groeiers in het voorjaar waren producten voor persoonlijke verzorging, personeelswerving en autobedrijven.

Paul van Niekerk, directeur SPOT: “Adverteerders leren steeds beter hoe ze gebruik kunnen maken van televisie op zichzelf en van televisie in combinatie met online. Bij die combinatie is er bijna altijd sprake van een stapeleffect, wat meestal leidt dit tot een grotere inzet in beide media. Daarnaast dienen nieuwe reclamevormen zich aan waar adverteerders graag mee willen gaan werken. Televisie profiteert daar sterk van nu de economie floreert.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten