De campagne van 3FM Serious Request ’30 Miljoen Landmijnen. Daar kun je niet omheen’ heeft op 13 september in Londen de M&M (Media & Marketing Europe) Award gewonnen in de categorie Best Corporate Campagne. De M&M Award is een internationale marketing prijs en wordt jaarlijks uitgereikt in Londen.
De campagne van 3FM en het Rode Kruis werd gemaakt door Y&R Not Just Film. Initiative Nederland verzorgde de mediastrategie voor het Nederlandse Rode Kruis.
3FM Serious Request
Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie deejays van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio, ergens in Nederland. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over het doel van de actie. De deejays roepen iedereen op om geld te doneren en daarbij worden bijzondere initiatieven gewaardeerd. 3FM Serious Request 2007 gaat zich inzetten voor het waterprogramma van het Rode Kruis. [Radiowereld.NL]