Regio Radio, dit zijn de 13 regionale publieke omroepen van Nederland, laat wederom een stijging zien in de doelgroep “20-49”. In de totale markt staat ORN Radio nog steeds aan de top met een marktaandeel van 15,2%. “We zien een stijging van ruim 4% ten opzichte van de vorige meetperiode”, aldus ORN Radio.
Daarnaast is een stijging te zien in de doelgroepen 20-49 jaar, 35-49 jaar en Boodschappers van respectievelijk 2,7%, 6,3% en 1,8%. Tot slot zien we ook de stabiliteit van ORN Radio terug in de cijfers van de zakelijke doelgroepen: ‘Zakelijke Beslissers’ en ‘Zakelijke Beslissers Zwaar’ handhaven zich op gelijke hoogte als in de vorige meetperiode. Business-to-Business daarentegen, vertoont een stijging van ruim 20%.
Gérard Ghazarian, adjunct-directeur ORN, zegt: “‘’ORN Radio is een brede zender met verscheidenheid aan luisterpubliek. ORN Radio leent zich prima voor actiematige radiocampagnes en ter versterking van product -en merkbekendheid. Wekelijks bereikt ORN Radio 2,8 mln mensen, en aantallen zijn van belang voor het succes van een brede doelgroepcampagne en niet de selectiviteitindexen.’ [Radiowereld.NL]