Nederlanders zijn massaal op zoek gegaan naar het niet bestaande woord ‘poeremetator’ na aanleiding van een radiospotje. Een reclame van postorderbedrijf Overtoom deed tienduizenden mensen op internet speuren. Donderdag waren meer dan 35 duizend hits op het woord, Afgelopen maandag nog maar tweehonderd.
In het radiospotje wordt een medewerker gevraagd een lijst van producten te bestellen, die eindigt met een poeremetator. Dat riep vraagtekens op bij luisteraars. Overtoom presenteert het product als een soort briefopener, die via de website ook is te bestellen. De poeremetator valt echter onder de categorie van niet bestaande producten als het doosje bougievonkjes.
Nieuwe medewerkers worden soms als grap erop uit gestuurd om iets niet bestaands te halen. Overtoom verwacht dat het aantal speurders deze week nog boven de vijftigduizend zal stijgen. Overigens heeft Overtoom een speciale actiepagina opgezet waar de zoekers een spelletje kunnen spelen om de Poeremetator virtueel te gaan zoeken. Degene die de meeste Poeremetators heeft gevonden wacht toch nog een schitterende prijs.
[Update]
De poeremetator is wel degelijk een bestaand artikel. Homo’s lachen zich rot om de reclamecampagne rond het woord van kantoorartikelenwinkel Overtoom. De reclamemakers dachten daarmee een niet-bestaand woord te hebben gevonden, maar in de seksindustrie is de poeremetator een skippybal met een ingebouwde dildo. Dat meldt de website van de Gay Krant.
In de online winkel van de Gay Krant wordt de poeremetator omschreven als een opblaasbare poef met een vibrator van zestien centimeter lang. Op een afbeelding is een roze ballon te zien. Het artikel wordt aangeboden voor 29,95 euro. [Radio.NL/Novum]