Publieke omroep blij met marktaandelen

De najaarsprogrammering van de publieke omroep is sinds deze week op volle sterkte. Dat heeft direct tot prima resultaten geleid, zo meldt de NPO. Het gezamenlijke marktaandeel van Nederland 1, -2 en -3 bedroeg maandag 40% (bron: KLO I&A , leeftijd: 6+, tijdvak 18.00-24.00 uur). Dit is het hoogste kijktijdaandeel exclusief voetbal sinds de invoering van het programmeermodel in september 2006.

Uitschieter op Nederland 1 was Spoorloos (KRO) met ruim 2,1 miljoen kijkers en een marktaandeel van 34%. Ook Radar (TROS), het NOS 20.00 uur Journaal, Flikken Maastricht (TROS) en Pauw & Witteman (VARA/NPS) scoorden ruim boven de miljoen kijkers. De commotie rond Rita Verdonk trok veel kijkers naar Eén Vandaag (TROS/AVRO), Nova (NPS/VARA/NOS) en Pauw & Witteman (VARA/NPS), waar zij te gast was.

Op Nederland 2 maakte het nieuwe middagmagazine Max & Loretta (Max) met ruim 500.000 kijkers een goede start. Ook Nederland 3 had een primeur met een nieuwe dagelijks programma De nieuwste show (BNN/NPS). Deze satirische nieuwsshow trok 300.000 kijkers. De eerste aflevering van Holland Sport (VPRO) op Nederland 3 werd met ruim een half miljoen kijkers goed bekeken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten