ADNieuwsmedia ziet betaalde oplage opnieuw dalen

AD Nieuwsmedia, een joint venture van PCM en Wegener waarin het Algemeen Dagblad is ondergebracht, heeft de betaalde oplage in het tweede kwartaal van 2007 opnieuw zien dalen ten opzichte van een kwartaal eerder. Het betreft de vijfde daling op rij, op kwartaalbasis. Dit blijkt dinsdag uit de jongste cijfers van HOI, het instituut voor media auditing.

De totaal betaalde kernoplage nam af van 426.313 naar 425.108. Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2006 bedroeg de daling van de totaal betaalde kernoplage bijna 9%.

De totaal verspreide oplage van AD Nieuwsmedia, voor adverteerders een belangrijke maatstaf, kwam in het tweede kwartaal uit op 478.636 kranten, tegenover 480.258 in het eerste kwartaal van 2007. Wegener, dat wil worden overgenomen door de Britse investeringsmaatschappij Mecom, heeft een belang van 37% in de joint venture.

De regionale dagbladen uit de portefeuille van Wegener lieten een gemengd beeld zien. Zo stegen de oplagen op jaarbasis van De Gelderlander, het Brabants Dagblad, de zondageditie van de Twentsche Courant Tubantia, het Eindhovens Dagblad en de Provinciale Zeeuwse Courant. Dalingen van het aantal exemplaren vielen te zien bij BN/De Stem, De Stentor en de doordeweekse versie van de Twentsche Courant Tubantia. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten