Een reclamecampagne met Kate Moss in de hoofdrol is verbannen van de Britse televisie. Het 33-jarige topmodel zou nepwimpers dragen in een mascarareclame van het cosmeticamerk Rimmel, meldt de Britse krant The Sun.
Twee kijkers dienden een klacht in bij de Britse commissie voor toezicht op de reclame, omdat de spot misleidend zou zijn. Kate zou valse wimpers dragen in de reclame voor de nieuwe mascara, die zeventig procent langere wimpers belooft dan bij het gebruik van andere merken.
Het reclamebureau dat de campagne voor Magnif’Eyes voor Rimmel maakte, kon niet bewijzen dat de wimpers van Kate echt zijn. Hierop oordeelde de commissie dat de campagne inderdaad misleidend is. Het spotje en andere advertenties werden verboden. Het is niet de eerste keer dat een cosmeticamerk op de vingers wordt getikt voor het vermeende gebruik van valse wimpers in een reclamecampagne. Drie maanden geleden oordeelde de Britse reclame code commissie dat L’Oréal consumenten heeft misleid door Penelope Cruz valse wimpers op te plakken. [Novum/Radio.NL]