Telegraaf neemt belang van 75% in tv-producent

Telegraaf Media (TMG) wil een belang van 75% nemen in Pilarczyk Mediagroep B.V. (PMG) en Carmichael & Pilarczyk B.V. (C&P). Dit heeft TMG dinsdag bekendgemaakt. TMG en de productiebedrijven hebben daarvoor een intentieverklaring getekend.

De producenten maken onder meer de televisieprogramma’s RTL Autowereld, Gek op Wielen en RTL Transportwereld. Verder produceren ze films, dealerpresentaties, commercials en websites voor klanten uit de auto-industrie. Telegraaf Media Nederland wil via de aanschaf van een 75%-belang de huidige positie van de mediaproducten in de automarkt verder uitbreiden en versterken. Het belang biedt ook kansen voor een verdergaande ‘crossmediale’ aanpak. PMG en C&P zullen onderdeel worden van de business unit ‘Beeld en Geluid’ van Telegraaf Media Nederland.

De overname is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad en van goedkeuring van de Raad van Commissarissen. Het belang zal met terugwerkende kracht per 1 januari 2007 worden verkregen. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten