Zoek
Sluit dit zoekvak.

Meest irritante radiocommercial van 2007

BNN-deejay’s Coen Swijnenberg en Sander Lantinga hebben afgelopen donderdag tijdens de ‘Coen en Sander Show’ (elke werkdag vanaf 16.00 uur) de prijs voor de meest irritante radiocommercial van het afgelopen jaar uitgereikt aan de makers en acteur uit de deejay-spot van Centraal Beheer Achmea. De onderscheiding, Het Houten Reclameblok, werd live op 3FM overhandigd.

In de commercial van Centraal Beheer Achmea vertelt een deejay in zijn radioshow ‘tussen neus en lippen door’ over de voordelen van de verzekeraar. Pieter Derks is cabaretier en de man achter de deejay-stem in het spotje. Hij vindt het een eer dat hij gewonnen heeft en noemt het ‘een voorlopig hoogtepunt in zijn carrière’.

Volgens Derks blijkt uit de prijs dat de spot bij veel mensen blijft hangen en het dus een succesvolle reclame is. Derks is overigens niet van plan om na deze prijs te stoppen met z’n reclamewerk.

Andere genomineerden waren: de zeurende mannen van Funda, de Glashelderrr-spot van Interpolis, ‘het gesprek’ van ING, Jan Mulder bij de Postbank, de jingle van Profile (‘de fietsspecialist’), ‘Go Go Go’ van Monsterboard, het ‘sterretje in de voorruit’ van Carglass, het meisje met het accent van SNS Bank en ‘Merel en Wouter’ van de LOI. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten