Nickelodeon grootste kinderzender

De maand oktober leverde Nickelodeon betere cijfers op dan ooit tevoren. Nickelodeon was marktleider in doelgroep 6 tot 12 jaar in tijdvakken 6 tot 18 uur, 6 tot 20 uur en op Kids TV. Ook online is de zender nu verreweg de grootste onder kinderen. De zender versloeg daarmee ruimschoots alle vorm van concurrentie, zo laat Nickelodeon weten.

In het tijdvak 06 tot 18 uur had Nickelodeon in de doelgroep 6 tot 12 jaar een marktaandeel van 33.5%. Dat was het beste resultaat voor een oktobermaand ooit, en het hoogste marktaandeel voor de zender in dit tijdvak sinds juli 2006. In het tijdvak 06 tot 20 uur had Nickelodeon een aandeel van 32.8%, het hoogste ooit voor de zender in dit tijdvak. Van alle minuten die kinderen naar kindertelevisie kijken gaat bijna de helft naar Nickelodeon (48,9%), ruim 15% meer dan de dichtstbijzijnde concurrent.

Deze cijfers heeft de kinderzender te danken aan veel lokale producties. ‘Het Huis Anubis’ is verreweg het best bekeken jeugdprogramma van Nederland. Afgelopen vrijdag won Het Huis Anubis de Gouden Stuiver voor het Beste Jeugdprogramma van Nederland. Ook de Nederlandse dramaserie ‘Sportlets’, magazine ‘SuperNick’ en zangwedstrijd ‘Superster – The Battle’ staan allemaal in de top 10 van best bekeken programma’s onder kinderen. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten