Discovery Channel kan met een marktaandeel van 4,3% in de primaire doelgroep ‘Man 25-39’ in oktober spreken van een absolute recordmaand. Dit is het hoogste marktaandeel dat Discovery Channel ooit heeft behaald in een oktobermaand en betekent een forse stijging van 35% ten opzichte van oktober ’06. Daarnaast is dit ook het hoogste marktaandeel van de zender sinds februari 2005.
“Discovery Channel heeft in oktober een aantal veranderingen in het programmaschema doorgevoerd en het tempo van de zender verhoogd. Daarnaast hebben we veel aandacht gegenereerd voor de
Men@Work programmering. Dat oktober een absoluut record heeft behaald bij zowel de groep mannen van 25-39 jaar als de commerciële doelgroep mannen van 20-49 jaar, is voor ons als mannenzender bij
uitstek natuurlijk een fantastisch resultaat. De komende maanden gaat Discovery Channel dit succes uitbouwen met een stroomlijning van de zender, veel nieuwe programma’s en de introductie van Nederlandse voice-overs bij verschillende van deze nieuwe programma’s.” Oktober bereikte daarnaast het hoogst aantal kijkers van 2007: 10,1 miljoen personen stemden af op Discovery Channel. [Radiowereld.NL]