Tel Sell: geen regeling voor gedupeerde klanten

Klanten van Tel Sell die schade hebben geleden door een inbraak van hackers bij het bedrijf, moeten aankloppen bij hun creditcardorganisatie. Dat stelt het televisieverkoopbedrijf dinsdag na een artikel in De Telegraaf. Volgens de krant heeft Tel Sell betrokken klanten nooit over de inbraak van een half jaar geleden geïnformeerd. Het bedrijf stelt dat de klanten ‘voor zover bekend’ geen schade hebben geleden.

In mei ontdekte Tel Sell dat hackers creditcardgegevens van ruim dertigduizend klanten hadden geroofd. De betrokken klanten zijn hierover volgens De Telegraaf nooit geïnformeerd. Tel Sell spreekt dat niet tegen. Bij een waarschuwing hadden de klanten hun rekening na kunnen kijken op verdachte boekingen.

Het bedrijf zegt wel dat de beveiliging op creditcardbetalingen via de telefoon meteen is verscherpt. De mogelijkheid om via internet te betalen met creditcard is toen stopgezet. Verder is het bedrijf toen naar eigen zeggen een onderzoek begonnen.

Het is niet bekend of Tel Sell aangifte bij de politie heeft gedaan.

De Telegraaf rept in het artikel van een creditcardorganisatie die de schade op Tel Sell zou willen verhalen. De makers van het koopjesprogramma stellen dat die zaak alleen om een onderlinge financiële afrekening ging die niets met de computerinbraak te maken heeft. Het bedrijf was niet voor verder commentaar bereikbaar. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten