Gouden Loeki voor Goeiemoggel-reclame

De reclamespot ‘Goeiemoggel’ van KPN Zakelijke Markt heeft vrijdagavond de Gouden Loeki 2007 in de wacht gesleept. In een rechtstreekse uitzending brachten kijkers hun stem uit op de vijf finalisten voor de publieksprijs voor de commercial van het jaar. De presentatie lag in handen van Reinout Oerlemans.

In de commercial zien we hoe het bedrijfsleven zich gemakkelijk aanpast aan het e-mailgedrag van haar klanten. In het spotje worden verschillende niet-bestaande woorden geïntroduceerd, die zijn ontstaan door het verkeerd intypen van woorden in een sms’je. “Helemaal knetterbek deze Gouden Koeki!”, sprak één van de makers van de commercial van reclamebureau N=5.

De tweede plaats in de finale van de Ster Gouden Loeki 2007 is voor Unox met “Jan Vayne”. Op de derde plaats eindigde Centraal Beheer Achmea met “Cipier”. De vierde plaats was voor Albert Heijn met “Kalkoengebraad” en Centraal Beheer Achmea met “Ambulance” eindigde op vijf.

De organisatie van de Gouden Loeki selecteerde dit jaar 37 reclames voor de verkiezing waaruit het publiek via de website zijn vijf favorieten kon kiezen. De Gouden Loeki werd vrijdag voor de dertiende keer uitgereikt. De uitreiking van dé publieksprijs voor de beste televisiecommercial van het jaar was voor de vijfde keer live op tv te zien. In totaal zijn er ruim 100.000 stemmen uitgebracht. [Radio.NL/Novum]

Gerelateerde berichten