Zoek
Sluit dit zoekvak.

Marktaandeel Discovery Channel blijft stijgen

Discovery Channel heeft in navolging op de recordmaand oktober weer veel kijkers erbij gekregen. In november behaalde de tv-zender in de primaire doelgroep ‘Man 25-39’ een marktaandeel van 4,2%. Dit is het hoogste marktaandeel dat Discovery Channel ooit in een novembermaand heeft behaald en is een verbetering ten opzichte van november ’06 van maar 39%.

Ook in de bredere doelgroep ‘Man 20-49’ werd het hoogste marktaandeel ooit in een novembermaand gehaald: 3,7%. Dat is een groei ten opzichte van november ’06 van 35%. Primetime (18:00-24:00 uur) werd een gemiddeld marktaandeel van 2,6% gerealiseerd (Man 25-39), wat een groei van 35% betekent. Gedurende de maand november stemden 9,9 miljoen personen af op Discovery Channel. Een groot deel daarvan behoort tot de categorie ‘Man 25-39’, de primaire doelgroep van Discovery Channel. Nog nooit werden zoveel mannen bereikt in één maand: 84,3% (=1,5 miljoen mannen). [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten