De Top 2000, het multimediale eindejaarsevenement van de Publieke Omroep trok via radio, televisie en internet in totaal 10,1 miljoen mensen, dat is 71,4% van alle Nederlanders van 10 jaar en ouder. In 2006 bereikte de Top 2000 nog 9,9 miljoen mensen. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Radio Call dat het onderzoek in opdracht van NPO Kijk- en Luisteronderzoek uitvoerde.
Vooral de radio-uitzending deed het goed. 6,9 miljoen mensen luisterden naar de Top 2000, uitgezonden van woensdag 26 december tot en met maandag 31 december. Inclusief het Top 2000 Verhalenarchief op Eerste Kerstdag en de SubTop 2000 op Nieuwjaarsdag, trok de radio-uitzending zelfs een totaal aantal van 7,1 miljoen luisteraars. Dat is precies 1 miljoen luisteraars meer dan in 2006, toen 6,1 miljoen mensen werd bereikt.
Televisie
7,4 miljoen mensen keken naar Top 2000 televisieprogramma’s, 400.000 meer dan in 2006. Vooral Top 2000 a gogo (bij de NPS op Ned. 3) deed het goed met 5,5 miljoen kijkers. In 2006 zagen 5,4 miljoen mensen dit dagelijkse programma met presentator Matthijs van Nieuwkerk. De oudejaarsavond met een extra lange ‘Top 2000 a gogo’, de ‘Top 2000’ volgens Veldhuis & Kemper, De ‘Top 200 Telt af’ en de ‘Top 2000 In Concert’ trok 4,2 miljoen mensen. [Radiowereld.NL]