Radiodeejay Ryan Seacrest brengt ochtendshow naar de middag

De dagelijkse ochtendshow van Ryan Seacrest op de hitzender 102.7 KIIS FM in Los Angeles zal binnenkort ook ’s middags te beluisteren zijn. Het is de bedoeling dat de show vanaf komend voorjaar door andere radiostations in de Verenigde Staten in een aangepaste vorm in de middag kan worden uitgezonden. Opmerkelijk is dat Seacrest een deel van de reclame die wordt uitgezonden tijdens zijn show zelf gaat verkopen.

Ryan Seacrest is momenteel al regelmatig te zien als presentator op E! Entertainment, presenteert elke week ‘American Idol’ op Fox, de ‘American Top 40’ op ruim 500 radiostations, ‘The entairtainment Edge’ op een groot aantal radiostation in het Verenigd Koninkrijk en de dagelijkse ochtendshow op KIIS FM. En alsof dat nog niet genoeg is komt er weer een nieuw project bij. Zijn dagelijkse ochtendshow ‘On air with Ryan Seacrest’ zal namelijk vanaf komend voorjaar in delen van de Verenigde Staten te beluisteren zijn in de middag. De vijf uur durende show zal elke dag teruggemonteerd worden naar drie uur en beschikbaar worden gesteld aan andere radiostations.

Net als de ‘American Top 40’ zal ook de middagversie van ‘On air with Ryan Seacrest’ verspreidt gaan worden door Premiere Radio Networks. Dit bedrijf, eigendom van Clear Channel, verzorgd dagelijks de distributie (syndication) van vele radioprogramma’s, waaronder de programma’s van Rush Limbaugh, Whoopi Goldberg, Donald Trump en Delilah.

Opmerkelijk is dat Ryan Seacrest een deel van de reclame die tijdens zijn nieuwe show wordt uitgezonden zelf gaat verkopen, zo meldt ‘The Wall Street Journal’. In de Verenigde Staten is het heel gebruikelijk dat radiopersoonlijkheden zelf voor een deel eigenaar van hun show zijn. Mede hierdoor krijgt bijvoorbeeld de controversiële talkshowpresentator Rush Limbaugh niet alleen zijn vaste salaris van Clear Channel, maar strijkt hij ook nog een deel van het geld op dat verdient wordt met de verkoop van zijn radioshow aan ruim 600 radiostations. Reclameverkoop werd tot nu toe echter altijd aan de bazen overgelaten.

Seacrest (33) hoopt door een deel van de reclameverkoop in eigen handen te nemen een aantal sponsors van zijn televisieprogramma’s mee te nemen naar de radio. Een goed voorbeeld hiervan is Coca Cola, dat middels Americal Idol aan Seacrest is verbonden. De frisdrankfabrikant heeft al aangeven eventueel geïnteresseerd te zijn in het nieuwe project van de presentator en deejay.

Mede door de nieuwe middagshow blijft Seacrest ook de komende jaren nog dagelijks te horen op de hitzender 102.7 KIIS FM in Los Angeles. Zijn ochtendshow behoort momenteel tot de best beluisterde ochtendshows in het zuiden van Californië. [RS/Radio.NL]

Gerelateerde berichten