Luistercijfers regionale publieke omroepen

Regio Radio, dit zijn de 13 regionale publieke omroepen van Nederland, blijft het goed doen in de doelgroep boodschappers met een marktaandeel van 16% gevolgd door de Radio 2 met 12,2% marktaandeel. Bovendien heeft ORN Radio een stijging in de doelgroepen 20-49 (+9,3%) en 35-49 (+6,8%). Maar ook in de zakelijke doelgroepen vertoont ORN Radio verbeterde en stabiele cijfers.

Ook is er een stijging bij doelgroep B-to-B (+11,4%) en stabiliteit bij de doelgroepen lichte en zware zakelijke beslissers. Qua bereik is ORN Radio in voornoemde doelgroepen gestegen met respectievelijk 15%, 5,6% en 4,1%. Kortom: ORN Radio is na 11 jaar nog altijd marktleider en doet het goed bij de doelgroep boodschappers. “Natuurlijk zijn wij als ORN zeer trots op onze positie bij de doelgroep boodschappers,” aldus Clement Postmus, Directeur ORN. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten