RTL Nederland heeft afgelopen maand een gezamenlijk zenderaandeel van 32,6 procent in de doelgroep 20 – 49 jaar bereikt. In april van het vorig jaar was dit nog 27,5 procent. In deze doelgroep kwamen de Publieke Omroepen niet verder dan 27,5 procent en bereikte de SBS Groep 26,6 procent.
RTL 4 had in de doelgroep 20 – 49 jaar een zenderaandeel van 15,6 procent (april 2007: 12,9 procent), terwijl men in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar uitkwam op 15,9 procent (april 2007: 13,9 procent).
In haar doelgroep 20 – 34 jaar behaalde RTL 5 een zenderaandeel van 10,0 procent (vorige maand: 9,9 procent). RTL 7 realiseerde in de doelgroep Mannen 20 – 49 jaar een zenderaandeel van 7,6 procent (april 2007: 6,6 ). RTL 8 had in de doelgroep Vrouwen 20 – 49 jaar een zenderaandeel van 3,8 procent. [Radiowereld.NL]