Hoge publieke waardering cultuurbeleid Avro

De AVRO wordt door het kijk- en luisterpubliek steeds meer gezien als dé omroep die het meeste aandacht besteed aan kunst, cultuur en klassieke muziek. Dit blijkt uit een representatief onderzoek dat in het voorjaar is uitgevoerd door het markt-/opiniebureau Team Vier. Op het gebied van Kunst en Cultuur is de AVRO in vergelijking met het onderzoek van vorig jaar met 6% gestegen. (39% naar 45%)

De AVRO wordt met 22% door de ondervraagden ook nog steeds gezien als de omroep die de meeste aandacht heeft voor klassieke muziek.

Het publiek ziet de Avro ook als de omroep voor klassieke muziek en cultuur op radio. Op Radio 4 is de Avro marktleider. De dagelijkse programmering op die zender oogst veel waardering met ondermeer het programma De Klassieken (Thuis) van Maartje van Weegen. Verder zijn de live concerten in het programma Zondagochtendconcert (in samenwerking met het Concertgebouw) en het wekelijkse programma Opium op Radio 1 zeer bekend.

Avro Directeur Willemijn Maas: “Wij zijn erg blij dat steeds meer kijkers en luisteraars de Avro zien als dé cultuuromroep bij uitstek. Dat is ook onze doelstelling: het op een aantrekkelijke manier verpakken van klassieke muziek- en cultuurprogramma’s en zo toegankelijk maken voor een groot publiek. Dat beleid, zo blijkt uit dit onderzoek, werpt tot onze grote vreugde steeds meer vruchten af. 53000 mensen zijn alleen al vanwege het kunst en cultuur aanbod van de AVRO specifiek lid geworden van Avro Cultuur. De Avro wil met haar cultuurbeleid zo veel mogelijk liefhebbers aan haar binden.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten