Speciaal TV kanaal voor Vierdaagse Nijmegen

Nog voor aanvang van de 92ste Vierdaagse, waar dinsdag ruim 44 duizend wandelaars van start gaan, heeft de Stichting de 4daagse, in nauwe samenwerking met SBS6 en met Cross Media Ventures zijn eigen tv kanaal 4daagse.tv op het internet gelanceerd. Doel van deze nieuwe activiteit is wandelaars en thuisblijvers actueel en waar mogelijk ‘live’ te informeren over de gebeurtenissen in de Vierdaagse.

Internet-tv biedt de organisatie de mogelijkheid rechtstreeks over het evenement te communiceren met wandelaars en publiek. “Internet-tv is het medium van de toekomst en om de slag niet te missen, gaan we dit jaar al met een pilot van start”, aldus de Stichting de 4daagse.

Techniek
Om verzekerd te zijn van de juiste technische implementatie van internet-tv, werkt de Stichting ook op dit terrein samen met zijn mediapartners SBS en Cross Media Ventures, specialist op het gebied van streaming media. Sonneville: “Zij de techniek, wij de content en samen maken we ons sterk voor verdere ontwikkeling van internet-tv.

Stichting de 4daagse stelt zich op het standpunt eigenaar te zijn van de rechten op de beelden van de Vierdaagse. Nu al zijn media bezig beelden van de Vierdaagse via internet uit te zenden. “Omdat we graag de regie houden over ons eigen evenement, willen we ook ons eigen internet-tv kanaal exploiteren. Het is net als met de website: er zijn talloze websites die over de Vierdaagse gaan, maar de ultieme Vierdaagsewebsite is die van de Stichting zelf.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten