Nieuwe huisstijl en slogan voor Radio 2

De publieke zender Radio 2 lanceert maandag (18 augustus) een nieuwe huisstijl en bijbehorende slogan. Het best beluisterde radiostation van de publieke omroep neemt na zeven jaar trouwe dienst afscheid van de slogan ‘Je hoort nog ns wat’. De nieuwe slogan van Radio 2 wordt: ‘Radio 2 is overal’.

Met de nieuwe huisstijl en bijbehorende campagne ‘Radio 2 is overal’ wil de zender zijn positie in het Nederlandse radiolandschap benadrukken: dé zender met landelijk bereik in alle lagen van de bevolking.

Radio 2 staat al een aantal jaren in 11 van de 12 provincies vast in de Top 3 van best beluisterde radiozenders. Zendermanager Radio 2 Kees Toering: “Je kunt gerust stellen dat Radio 2 de zender voor heel Nederland is. Radio 2 is een vaste waarde voor meer dan 2,5 miljoen Nederlanders per week.”

Het afgelopen jaar was Radio 2 de best beluisterde zender onder lager opgeleiden, scoorde het een tweede positie onder middelbaar opgeleiden en staat het op een derde plek bij hoger opgeleiden. Toering: “Niet iedereen weet dat Radio 2 overal zó goed wordt beluisterd. Wij willen dat sterke punt met de nieuwe huisstijl beter benadrukken.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten