BNN start nieuwe ledenwerfcampagne

BNN wil doorgroeien. BNN heeft meer ideeën en wil meer programma’s maken dan op dit moment als B-omroep mogelijk is. Daarom zet BNN zichzelf te koop. Met de ledenwerfcampagne ‘Koop Dit, Word Lid’ kan iedereen, door lid te worden voor € 5,73 per jaar, een stukje van BNN en haar programma’s kopen. BNN is op dit moment met 226.000 leden nog een B-omroep. Op 6 september bestaat BNN 10 jaar.

In de ledenwerfcampagne verkoopt Sophie zichzelf, Filemon zijn nier, Eddy zijn gastvrijheid en verkopen Dennis en Nicolette BNN-pillen. En BNN voorzitter Patrick Lodiers zet zijn moeder in de verkoop.

“Met deze overdrachtelijke cadeaus willen we laten zien hoe ver we willen gaan voor nieuwe leden; we verkopen onze ziel en zaligheid. En dat is nodig: we zitten aan ons plafond. Er is voor BNN te weinig ruimte om te vernieuwen of om grenzen te verleggen. En dat is juist waar we goed in zijn en waar behoefte aan is,” aldus Patrick Lodiers. “Bovendien zijn jongeren in het huidige publieke bestel nog steeds zwaar ondervertegenwoordigd. BNN is de enige publieke omroep die zich exclusief op jongeren richt, op radio, TV en internet. Alle andere omroepen doen het ‘erbij’ en richten zich eigenlijk op 40+. Daar moet verandering in komen. Als er meer evenwicht in de programmering van de publieke omroep komt, zullen ook meer jongeren de weg naar de publieke omroep weten te vinden.”

Natuurlijk kunnen nieuwe leden ook een heleboel échte BNN-cadeaus in de wacht slepen. Op bnntekoop.nl is van alles te koop voor € 5,73: van BNN-vloerbedekking met echtheidscertificaat tot Lama-DVD’s. En van een origineel Spuiten en Slikken T-shirt tot Try Before You Die condooms.

BNN haalt de komende weken werkelijk  alles uit de kast om heel Nederland te bereiken. Naast radio- en TV-spots trekt BNN met de BNN Winkelwagen ook het land in. Tijdens de campagne staan er iedere week weer ludieke acties op stapel, waarbij de BNN-site een belangrijke rol speelt. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten