BNR Nieuwsradio weet van alle Nederlandse radiozenders het best de B-to-B doelgroep te bereiken. Dat blijkt uit de jongste meting van de luistercijfers van Intomart GFK. Met een selectiviteitindex van 386 steekt BNR boven alle radiozenders van Nederland uit. “Dit bewijst weer dat BNR dé nieuwsradio zender van ondernemend Nederland is”, aldus Paul van Gessel hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio. Een jaar geleden zat BNR nog op een selectiviteitindex van 188.
Luisterduur
Ook de luisterduur in de B-to-B doelgroep is in een jaar fors toegenomen van 33 minuten naar 1 uur en 7 minuten. “De beslissers van Nederland zijn ons sinds de herprogrammering blijkbaar meer gaan waarderen. Het zou allemaal nog veel mooier zijn als we eindelijk eens een landelijke FM-dekking zouden krijgen van diezelfde beslissers in Den Haag. De 60%-dekking van nu is een aanfluiting,” zegt Van Gessel.
Marktaandeel
Waar het gehele marktaandeel gelijk is gebleven op 0,7 procent is het marktaandeel binnen de B-to-B doelgroep gestegen naar 2,9 procent. [Radiowereld.NL]