RTL Nederland wijzigt structuur en organisatie

RTL Nederland gaat zich volledig richten op de kernactiviteiten televisie en radio, aldus het mediaconcern dinsdag in een persbericht. De organisatie van RTL Nederland wordt aangepast. Er verdwijnt een aanzienlijk aantal management- en coördinatiefuncties. Door de organisatiewijzigingen verdwijnen de functies van zo’n 50 medewerkers. Voor een klein aantal van hen behoort doorgroeien of overstappen naar een nieuwe functie tot de mogelijkheden.

Het bedrijf zegt dit te doen om zijn marktleiderschap te versterken. Het bedrijf zet verder sterk in op nieuwe media, zoals de verdere ontwikkeling van digitale en mobiele media, crossmediale producten en diensten.

De technisch facilitaire diensten van het bedrijfsonderdeel Broadcast Operations gaat RTL Nederland uitbesteden aan DutchView, die het grootste deel van het personeel van Broadcast Operations, circa 80 medewerkers, per 1 januari 2009 in dienst zal nemen.

Bert Habets, CEO van RTL Nederland zegt dat de mediamarkt “razendsnel” verandert en dat “onze kijkers en luisteraars, maar ook adverteerders andere eisen stellen.” Habets laat in het persbericht onvermeld wat deze andere eisen dan zijn.

Eerder dit jaar maakte de directie van RTL Nederland al een nieuwe strategie bekend voor de komende jaren: het versterken van de kernactiviteiten televisie, radio en nieuwe media, het bouwen aan een zenderfamilie, groei door diversificatie van de inkomsten en het zorgen voor een vernieuwend en onderscheidend productaanbod voor de adverteerder zijn daarvan de belangrijkste doelstellingen. Om deze te bereiken zijn maandag structurele wijzigingen in de organisatie aangekondigd, aldus RTL.

De ondernemingsraad en de betrokken vakbonden zijn van de voorgenomen reorganisatie op de hoogte gebracht. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten