Marktleider Nederland 1 op 22,3 pct

Nederland 1 was met een marktaandeel van 22,3 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder marktleider in week 48. RTL 4 volgt met 14,5 procent en SBS 6 scoorde 12,6 procent. Het totale marktaandeel van de publieke omroep was 38,7 procent. De vier zenders van RTL Nederland behaalden 25,5 procent en SBS Broadcasting 22,0 procent volgens Stichting KijkOnderzoek.

Het best bekeken programma was het NOS Journaal van zondag met 2.876.000 kijkers, gevolgd door Studio Sport Eredivisie (ook op zondag) met 2.422.000 kijkers. Radar was ook succesvol met 2.085.000 kijkers. Naar de marathonuitzending van Paul de Leeuw, die zaterdag om 20.30 uur begon en eindigde op zondagochtend om 08.30 uur, keken ‘s avonds ruim 1,7 miljoen mensen. ‘s Nachts waren er nog eens 337.000 kijkers.
De wedstrijd Ajax-FC Utrecht die zondag live op Discovery Channel werd uitgezonden, trok 805.000 kijkers. Groningen-AZ scoorde vrijdagavond 511.000 kijkers en Heerenveen-PSV zaterdagavond 632.000 kijkers. Het was een samenwerking met Eredivisie Live in verband met een themaweekend over voetbal. [Adformatie/Radio.NL]

Gerelateerde berichten