Met 30,9 procent zenderaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar, sluit RTL Nederland de maand februari af boven vorige maand (30,8 procent) en gelijk aan februari 2008. Dit percentage ligt boven de concurrentie (PO met 29,3 procent en SBS met 26,2 procent), die de zenderaandelen wel zagen dalen ten opzichte van vorig jaar.
Net als in januari, eindigt RTL 4 ook februari boven dezelfde maand in 2008. In de doelgroep Boodschappers 20 tot 49 jaar werd een zenderaandeel bereikt van 16,3 procent (februari 2008: 14,9 procent), ook ten opzichte van vorige maand (16,1 procent) een stijging. Daarmee is RTL 4 ruimschoots marktleider in deze belangrijke commerciële doelgroep.
RTL 5 steeg van 8,6 procent zenderaandeel in de doelgroep 20 tot 34 jaar in januari naar 8,9 procent in februari. RTL 7 komt in februari uit op een zenderaandeel in de doelgroep Mannen 20 tot 49 jaar van 6,7 procent. RTL 8 kwam in februari uit op een zenderaandeel van 3,4 procent in de doelgroep Vrouwen 20 tot 49 jaar (januari 2009: 2,9 procent). De genoemde cijfers zijn op basis van KDU, hierin is het uitgesteld kijken op dag 1 t/m 6 dus niet meegenomen. [Radiowereld.NL]