Nederland 1 op 21,3 pct in week 11

Nederland 1 was in week 11 marktleider met een aandeel van 21,3 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 was tweede zender met 15,6 procent. Nederland 3 scoorde met 14,5 procent beter dan SBS 6. Dat had een aandeel van 11,1 procent. Het marktaandeel van de drie publieke zenders samen was 42,1 procent. RTL Nederland behaalde 26,7 procent en SBS Broadcasting 19,2 procent.

Het NOS Journaal van 20.00 uur op zondag was met 3.395.000 kijkers het best bekeken programma van de week. Studio Sport Eredivisie kwam uit op 3.227.000 kijkers en was tweede volgens de cijfers van Stichting Kijkonderzoek.

De publieke omroepen behaalden in week 11 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 38.2%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 23.7% en de SBS zenders 17.0%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 42.1%, de zenders van RTL Nederland 26.6% en de SBS zenders 19.2%. In week 11 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 196.1 minuten. [Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten