Nederland 1 op 21,6 procent in week 12

Nederland 1 was in week 12 marktleider met een aandeel van 21,6 procent in het tijdvak 18.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder. RTL 4 – dat zowel op vrijdag- als zaterdagavond goed scoorde – behaalde een aandeel van 16,7 procent. SBS 6 was derde zender met 10,7 procent. De publieke zenders hadden samen een marktaandeel van 38,5 procent, RTL Nederland 28,3 en SBS Broadcasting had 20,0 procent.

In de top drie van best bekeken programma’s staan uitzendingen op de zondagavond op Nederland 1. Het best bekeken programma van de week was het NOS Journaal van 20.00 uur met 2.881.000 kijkers, gevolgd door Studio Sport Eredivisie met 2.830.000 kijkers, Bananasplit was derde met 2.259.000 kijkers volgens Stichting KijkOnderzoek.

De publieke omroepen behaalden in week 12 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 35.1%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 25.6% en de SBS zenders 17.8%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38.5%, de zenders van RTL Nederland 28.3% en de SBS zenders 20.0%. In week 12 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 182.1 minuten. Radio.NL/Adformatie]

Gerelateerde berichten