Luistertijd radio blijft in 2009 stijgen

Na een stijging van de gemiddelde luistertijd per dag in 2008 is de gemiddelde luistertijd in het 1e kwartaal 2009 verder gestegen met 3% tot 3 uur en 17 minuten. In het 1e kwartaal van 2008 was dit tussen 07 en 24 uur nog 3 uur en 11 minuten volgens het CLO Continu LuisterOnderzoek in de doelgroep 10 jaar en ouder.

In het 1e kwartaal 2009 staan alle mediabestedingen onder druk en ook radio heeft met deze gevolgen te maken. De netto radiobestedingen zijn in het 1e kwartaal gedaald met zo’n 6 miljoen euro (€ 53.662.000 naar € 47.493.000).

RAB-directeur George Bohlander: “In het 1e kwartaal 2009 staan alle mediabestedingen onder druk en ook radio heeft met deze gevolgen te maken. Het marktaandeel van radio stijgt wel, omdat adverteerders in deze tijd meer focus leggen op actiematige en korte termijn doelstellingen en meer aandacht geven aan kostenefficiënte media die flexibel en zeer snel inzetbaar zijn, waardoor radio vaker
ingezet wordt”. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten